Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Ja, så är det...

Publicerad 2009-04-28 23:10:37 i Allmänt,






Om man får ont så gäller det att tagga ner och
tänka på sin kropp 
och när man blir bättre
så gäller det att tagga upp igen.....

NEJ, JAG SKOJAR BARA!!!!

Givetvis gäller det att hålla sig på den nivån så att kroppen mår bra och inte säger ifrån. 
Så ser min vardag ut...
Jag har haft värk i min kropp i mer än 20 år.
Med varierande styrka kommer den ofta helt oanmäld.
Jag har alltid värk men den är olika stark... olika dagar.
Det är många gånger väldigt tufft att klara av vanliga sysslor som någon annan tycker är självklart.

Jag har inte full arbetskapacitet fysiskt men har det mentalt
och då är det ibland svårt att känna gränsen.
För jag vill så mycket.
Men för mig gäller det gäller att hitta något som jag kan arbeta med
och som passar just mig och min kropp.


Det värsta är att det inte syns att man har ont...
jo, i ansiktet syns det och på humöret märks det ibland...
Men jag menar dem personer som inte känner mig så bra,
dem ser inte min värkproblematik. För det syns inte på min kropp.
Utan de kanske bara möter en person som verkar sur och irriterad.
 
Det är viktigt för mig att jag kan ha skoj också och inte bara gå in i detta eviga mörker,
som det är att ha värk.
Det kan alla som har värk skriva upp på.
Det behövs lite skratt och humor... Men det måste vara rätt dag, annars kan det vara svårt att ta.
Jag brukar jämföra min värk med tandvärk. De flesta har ju haft tandvärk någon gång.
Ungefär på det sättet är det att ha min värk och sen är det bara att addera med drygt 20 år.

Därför faller jag ibland och inte orkar vara så glad och positiv och uppmuntrande mot alla andra.
Jag gör så gott jag kan.... men orkar inte alltid vara stark.
Men man får jobba på det.

Om jag får önska...så hade jag önskat mig ...
 lite förståelse från omgivningen.
Men hur ska någon som inte själv har värk kunna förstå hur det är att ha värk?
Det kan man inte kräva av någon, det kan man aldrig föreställa sig.

Men jag vet att dem finns här som förstår...
...och dem finns här alltid för att hjälpa mig.


Men återigen...
Bara man gör sitt bästa så räcker det långt



Var rädd om dig!!!

Kram
Marie


 
 

 

Kommentarer

Postat av: Zenitha

Publicerad 2009-04-29 10:49:13

Stämmer bara så bra :-) Kramizz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela