Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

YOGA

Publicerad 2009-02-26 17:45:14 i Allmänt,

 



I dag har jag varit på Yoga och såååååå skönt det var.
Helt underbart, ska försöka gå i morgon också.
Har du provat någon gång?
om inte, så gör det

Vad är Yoga?
Många förknippar yoga med fysiska ställningar men yoga är så mycket mer.
Yoga är ett effektivt verktyg för att skapa balans mellan kropp och själ, mellan kropp och sinne.

Yoga är ett system där man genom fysiska ställningar, andningsövningar, avslappning samt koncentrations- och meditationstekniker skapar balans mellan kropp och själ.
Så vitt vi vet kommer yoga ursprungligen från Indien och är minst 5000 år gammal.
Ordet yoga är sanskrit och betyder förening/balans.
En vanlig missuppfattning är att yoga bara är fysiska ställningar men yoga är en hel vetenskap.
Yoga syftar till att skapa balans mellan kropp och själ.
Yoga är en teknik för fysiskt, mentalt och andligt växande.



Må så gott!!!
Kram
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela