Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Fyll på med energi

Publicerad 2009-03-28 20:04:41 i Allmänt,




Vi har alla en inre inbyggd kraft.

Det där extra som vi måste hämta gång på gång på gång,

när livet prövar oss i olika situationer.

 Hur gör man när det känns som att allt är hopplöst?

Hur tankar man på?

Man kan inte köra en bil utan att fylla på olja, tanka bensin, fylla spolarvätska, vatten osv.

Varför kör vi på med oss själva, som om vi inte behövde tanka?
Ja, vi äter och dricker, men det räcker inte...

Hela tiden måste vi fylla på vår energi.
Det kan vi göra på olika sätt. Som jag har skrivit tidigare... någon gillar trädgårdsarbete...
någon läser en bok... springer en runda.... mediterar....skapar saker...umgås med goda och kära vänner...

Det är viktigt att vi fyller på med det som har en mening för oss,
för på så sätt förökas energin och vi får ork att klara av allt det jobbiga när det kommer.



Själv har jag många saker som jag tankar på min energi med. Just nu är det Yogan. Den är för mig helt oumbärlig just nu i denna fasen av mitt liv.
Tidigare gick jag på Chi-gong och det är också mycket bra för min engergipåfyllnad.
Långa promenader med hunden är inte att förkasta, jag njuter av att vara ute när det är fint väder.
Våren är på väg och det glädjer mig mycket.
Att umgås med familjen får mig också att må bra.
Men vi har alla våra egna saker som betyder mest för oss och som vi mår bra av.

DU
Hitta ditt eget sätt - för det är just det som är rätt för dig som räknas och som hjälper just dig.
Vi är ju alla unika och givetvis behöver vi olika saker att förgylla tillvaron med.

En sak till....våga be om hjälp...
Hjälp kan du få av dig själv, dina guider, dina vänner och givetvis din familj, men du måste våga be om den.

Njut av våren, dina nära och alla dina goda vänner!!!

"Ibland hittar man rosor där ingen trodde att rosor kunde gro"

Kramar
Marie





Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2009-03-29 21:19:20

Vännen min... vilken fin sida du har "skaffat" dig! Både fin att titta på och så innehåller den så många underbara visdomsord! Den är helst enkelt som du, både fin och underbar... hoppas att jag snart ska få träffa dig! Var ju alldeles för länge sedan sist.. Tills vi ses nästa gång, så får du ha det så gott och ta hand om dig... och du, jag har INTE glömt dig! Massor med kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela