Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Att vara stark

Publicerad 2009-09-22 09:43:16 i Allmänt,

Att vara stark är inte
att aldrig falla,
att alltid veta
att alltid kunna

Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
att lyfta tyngst,
att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
att se livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten,
slå sig hårt och att
alltid komma igen

Att vara stark är att våga hoppas
när ens tro är som svagast
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och att alltid kämpa för att nå dit


Just nu är det lite småkämpigt,
men jag samlar krafter i Kroatien. 

Var rädd om dig!

Kram

Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela