Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Våga leva

Publicerad 2009-09-14 07:25:23 i Allmänt,




Ännu en ny arbetsvecka, visst är det underbart att man har ett jobb som man trivs med.

Livet är för kort för att gå omkring här och misstrivas.
Trivs man inte med något så gör något åt det.
Det är bara du själv som kan förändra.
Om det gäller ditt arbete, vänner, boende eller något annat så är det bara du själv
som kan fatta det rätta beslutet.
Men vi är ganska många som är försiktiga och går kvar i
samma mönster och tänker, "man vet vad man har men inte vad man får".

När jag bad mitt gamla jobb att säga upp mig efter en lång sjukskrivning,
så kände jag verkligen att det var jobbigt att fatta det beslutet.
MEN så glad jag är över det....jag har träffat så mycket nya människor och
fått så många nya chanser trots att jag har min värk och inte kan jobba fullt ut.
På något sätt så tror man inte att man duger om man är
" vingklippt" det hör liksom ihop....kropp och själ.
Mår man inte bra i kroppen så mår man inte bra i själen och man
får för sig att ingen vill ha en bara för att ett ställe inte vill ha en.
 Men så är inte fallet, DU kan förändra och det är bara du som kan det....
Ingen kommer hem till dig och erbjuder dig nya utmaningar,
utan du måste våga och försöka hitta dem.

Visst ska man få lov att tycka synd om sig själv någon gång,
för det är verkligen synd om en ibland.
Men man kan inte sitta och frossa i den känslan utan måste sparka sig
själv i rumpan och se till att få något gjort.

Jag klandrar ingen för att dem inte får rumpan ur vagnen,
jag bara säger att man måste våga själv.
Det är inte synd om en om man inte försöker och gör sitt bästa, enligt mig.
Får man nej på ett ställe så fortsätt att gå, för till slut hittar du rätt.

Takten får givetvis bestämmas av dig själv och i vilken
situation du är i, men sluta aldrig hoppas...
och sluta aldrig söka...
efter din sanning.




Var rädd om dig!!!
Kram
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela