Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

GOTT NYTT ÅR!!!

Publicerad 2010-12-30 15:56:13 i Allmänt,



Detta har jag själv komponerat i dag till mina vänner,
lite poet är där väl...




Året som har gått

vi har gjort stort och vi har gjort smått

när det gäller våra liv och arbeten.
Ty så ser livet ut

och ibland ger vi upp ett tjut

när vi lyckas genom envisheten.

Livet för med sig glädje och skratt

ibland känns det som om vi fått fnatt.
Men lika ledsamt kan det ibland vara.

När saker inte går som vi vill

utan att lyckan får sätta till

då i vårt hjärta vi lyckan måste bevara.

 

För sådant som har varit bra

och vi har gillat var dag är just sådant vi måste minnas.

Då blir livet lätt som en plätt

och vi dansar igen

och alla problem kommer att övervinnas.

 

Med dessa rader

jag vill dela med av mig själv

för jag vet att saker sätter sina spår.

Men om vi kämpar på

och drar vars ett strå

så kommer vi igenom alla snår.

 

Jag vill önska dig och dina närmaste

ett Gott Nytt År

och jag hoppas att du med lyckan må.

Behöver du en vän så finns jag här

Det är inget du ska tveka på.






Kram
Marie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela