Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Problemet var...

Publicerad 2010-05-28 22:45:08 i Allmänt,







Ellen och hennes man Bob gick i terapi efter 25 års äktenskap.          

 

Vad var problemet?


Ellen började passionerat, snörvlande, smärtsamt att dra fram
alla problem, som de haft under deras 25-åriga äktenskap.

Hela visan: förnekande, brist på ömhet, tomhet, ensamhet, oälskad och oönskad -
en oändlig lista på oemotsedda behov, som hon saknat under äktenskapet!

Slutligen - efter oändliga upprepningar - avbröt terapeuten,
gick runt skrivbordet och bad Ellen att stå upp.
Kramade henne, knäppte upp blusen och bh:n -
masserade brösten samtidigt som han kysste henne framför hennes man,
som bara höjde på ögonbrynen?

Ellen tystnade, knäppte blusen och satte sig tyst ned - märkbart generad.

Terapeuten vände sig till Bob och sa:
Detta är vad din fru behöver - 3 gånger i veckan! Klarar du det?

Bob tänkte efter - och svarade: 
Jag kan släppa av henne här måndagar och onsdagar,
men fredagar spelar jag golf…

 

 

Kommentarer

Postat av: pia

Publicerad 2010-05-29 09:21:50

Suverän! Jag skrattar fortfarande.... :-) KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela