Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Nya ögon

Publicerad 2011-10-31 09:38:25 i Allmänt,


Visst känns det bra när man ser saker med nya ögon?

Jag älskar när det som har känts som en invand men samtidigt obekväm situation löser sig för att man har gjort ett nytt val. Det är inte alltid något stort stort val, men saker faller liksom på sin plats.

Jag älskar också när man ser saker på ett annat sätt än man gjorde för t.ex. två veckor sedan och den känslan man känner när man upptäcker det.
För mig är det utveckling och det känns jättebra.

Det är ju inte så att man knäpper på en knapp och tänker, nu ska jag utvecklas utan det är ju en process.

Jag tror att många människor inte vill utvecklas och då tror jag man hamnar i en invand roll i sitt liv. Man bara lunkar på och känner till slut ingen tillfredställelse med livet.

Givetvis får alla leva precis som man vill, men för mig är detta inte ett alternativ.

Jag vill ha nytänkande och lösningar på saker som inte fungerar.
Funderingar och nytt sätt att se saker på ger automatiskt nya val och utveckling, tror jag.


Sen får man ju hoppas att man gjorde rätt val, men det får tiden utvisa.

Tror också det är nyttigt att ta in andra människors situation då och då och
reflektera över hur bra man faktistk har det.
Det hjälper inte mig att andra har det dåligt, men det får mig att förstå att
jag har det väldigt bra trots att saker kan kännas tungt mellan varven.



Var rädd om dig
Kram
Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela