Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

<3

Publicerad 2012-02-29 09:38:08 i Allmänt,

Vad är sann vänskap för dig?
För mig är sann vänskap när man lyfter varandra och ser varandras färdigheter utan förakt,
avundsjuka eller att man tycker att man själv är bättre.
Sann vänskap är när man låter alla vara som dem är och låter deras resa vara just deras resa.
Sann vänskap är att man respekterar varandra.
Sann vänskap är fantastiskt och jag önskar att all vänskap var likadan. Men kanske är det just dem osunda relationerna man har stött på som behövs för att man ska uppskatta och kunna skilja på dem som VERKLIGEN är sanna. Vi passar inte med alla människor och behöver inte vara vänner med alla.
Sann vänskap behöver inte betyda att du ska höras av varje vecka eller varje månad.
Kanske behöver du inte höras av mer än en gång per år för att den ska vara sann.
Jag är allt annat än perfekt och jag önskar att jag var fulländad....
Men jag jobbar på det och hoppas att jag är en god människa
som kan förgylla tillvaron för mina nära och kära.
I dag fick jag ett sms som fick mig till tårar.
Det var från en gammal vän som jag inte hör av så ofta för det är hennes val.
Hon gör en resa som har varat några år och det var jag som förde henne in på den vägen, kan man säga.
Detta sms betyder mycket, mycket för mig.
Tack Lotta!!
Detta är precis vad jag behöver nu och alla dessa tecken
gör att jag känner att jag är på rätt väg.

Ha tillit och gå efter ditt hjärta så blir det rätt väg!
Många kramar till er alla som läser min blogg. Jag ser att ni är där även om ni inte lägger någon kommentar:)
Var rädd om dig!
Kram
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela