Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Hjärnfonden

Publicerad 2012-12-23 12:48:16 i Allmänt,

 
I år har två i min närhet drabbats av hjärnblödning.
Den ena är helt återställd men den andra fick en mycket kraftig  hjärnblödning och ännu vet
man inte hur återställd hon blir.
Dottern har dyslexi så viljan att skänka dem pengar som jag annars skulle lagt på julkort
till Hjärnfonden var inte svår.
Tror jag ska göra så i fortsättningen med istället för varför ska man skicka julkort
när dem bara läses under en kort stund.
Jag har alltid skickat ca 45 julkort varje år och nu när det finns
SMS, Mejl och Facebook så kan man önska God Jul där istället för att lägga
alla dem pengarna det blir för julkort och frimärke.
Skrev ett litet rim som jag skickade iväg istället:
 

I år skickar jag inte dig något julkort per post

 

Det är fint att få en jul hälsning när det är julfrost

 

Det behövs dock så mycket hjälp till forskningen av hjärnan

 

Hjärnan är vårt allt för funktionen och den livsviktiga kärnan

 

Hjärnfonden får därför dem pengar som jag skulle lagt på julkort

 

Jag önskar dig allt gott till jul, med nära och kära på din ort

 

 

God Jul och Gott Nytt År!!!

Många kramar

Marie 
 
http://www.hjarnfonden.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela