Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Klättra inte på andra

Publicerad 2012-01-07 08:50:10 i Allmänt,


Jag har lärt mig att man inte ska gapa efter för mycket,
för då är det lätt att man mister hela stycket.

Man ska inte vara girig och då menar jag att man inte ska
trampa och klättra över andra för att nå dit man vill.

Tyvärr så finns det många sådana personer och det är ganska synd,
för när folk upptäcker att dem är sådana så får dem ju inte fördelar
som dem fått annars. Inte hos mig i alla fall ;-)

Jo, dem personerna kanske kan få en post någonstans hos en som är likadan,
eller starta ett eget företag....
men mest troligt är nog ändå att dem förlorar på det.

Ska man "klättra" eller uppnå något så ska man göra det på ett ödmjukt sätt, menar jag.
Det går ju så varför inte prova:)

Man behöver inte ta det som redan är "taget"....
utan kan hitta egna vägar eller människor att jobba med.

Detsamma gäller ju dem personerna som ger sig på andras män,
för att dem inte hittar någon annan till sig själv.

Det värsta är väl ändå dem som ger sig på sina vänners män.

I veckan har jag stött på två sådana historier och det är ju totalt förbjudet.
Finns det inte män till oss alla här i världen, (eller vilket kön man nu än vill ha)
utan att man måste ha något som är sin väns.

Nej, ta och lägg din energi på någon som är ledig och skapa dig en relation
med den istället, då kommer du längre i långa loppet.

Kontentan av detta är att du ALDRIG helt och fullt kan lita på något....
.... så håll i din man och dig själv

... sårar du mig så har du mycket att jobba på för att jag ska lita på dig igen.



En sårad själ

Kram
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela