Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Det är synd om den människan

Publicerad 2013-03-02 18:41:26 i Allmänt,

 

 

 

Har du funderat på vad som är viktigast för dig?

Vad av det du har skulle du INTE byta bort mot pengar?

 

Det är så lätt att vi bara rusar på och inte funderar på att det som rusar fram är vårt Liv.

Livet som vi lever och som vi tror måste levas på ett speciellt sätt.

Ofta är det våra föräldrar som har fört över olika "krav" på att man måste uppfylla

vissa kriterier för att duga till. Man måste ha en titel att skryta med eller så

måste man ha en status att skryta med.

 

Men är det inte så att det viktigaste i vårt liv är våra nära och kära,

att vi får vara friska och tiden tillsammans med vår familj, eller tänker jag fel?

För mig är tiden tillsammans med mina barn och min man det absolut viktigaste.

Jag känner att jag inte lägger så stor vikt vid hur stort hus jag har,

vilken bil, vilket arbete och hur mycket jag tjänar.

 

Detta är saker som är jätteviktiga för många och jag tror att det är

Därför som dem rusar igenom livet utan att förstå att det faktiskt går.

 

Dem måste ha den där nya bilen precis som grannen. Dem måste åka på resor flera gånger varje år precis som grannen eller vännerna.

Jag tror att många bara lever just då, på sin semester tillsammans. Det tycker jag är sorgligt.

 Även om jag har haft förmånen att vara nära min familj under lång tid pg a. mitt sjukdomstillstånd så tycker jag att livet rusar iväg och hur tycker då dem som jobbar massor och kanske bara är närvarande på helgen? 

 Det är synd om den människan som glömmer att LEVA sitt liv medans det går.

 

 
 Det är synd om den människan som glömmer att LEVA sitt liv medans det går.
 
Var rädd om dig och Glöm inte att Leva!
 
Kram
Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela