Lindblomma

Jag bloggar om mina tankar, funderingar och vad som förgyller mina dagar.

Tankar och funderingar...

Publicerad 2014-01-19 00:25:48 i Allmänt,

 
Fattas något i ditt liv?
Vad saknas?
Vad saknas i ditt liv för att det ska kännas fulländat?
Hittar du någongång alla pusselbitar så att det känns HELT rätt?
Vet du vad som fattas?
Kan du rätta upp det?
Får du gehör för det du vill?
Jobbar du med rätt arbete?
Umgås du med rätt vänner?
 
Uppskattar dem dig för den du är?
Blir du sedd?
Är du betydelsefull för någon eller några?
KLART att du är :)
 
Alla tvivlar vi på vissa saker någon gång, det innebär inte att du är på fel väg.
Det innebär bara att du reflekterar över ditt liv och att du vill förändra det som inte känns helt rätt.
Men de är inte alltid vi kan påverka andra människor så det blir som vi vill.
Men vi kan alltid förädra hur vi känner inför en viss situation,
kanske inte just när det händer men vi kan försöka att förändra våra känslor så dem inte sårar oss.
Det är inte heller lätt, men det går om man arbetar på det.
 
Ibland så känns det som att när man gör det så stänger man liksom av och saker blir betydelselösa och så vill jag inte ha det. Men jag vill kunna styra så jag inte blir sårad när någon sviker mig medvetet eller omedvetet.
 
Jag vet inte egentligen vad som är bäst, så frågan är om jag inte hellre väljer bort dem som sviker....
 
Frågan är då varför vissa som kallar sig vänner, säger att dem ska höra av sig och så gör dem inte det, då känner jag mig sviken. Jag vet att det inte beror på mig, men jag känner mig mindre betydelsefull när jag utsätts för det och så vill jag inte ha det. Så därför har jag valt att inte själv heller höra av mig utan vänta ut dem och inte bry mig. Det hjälper inte att man säger ifrån, för det kommer bara en massa bortförklaringar.
Så man får försöka låta bli att bry sig..... Men återigen,... slutar man bry sig då känns det som om man stänger av betydelsen av en vän. Frågan är då om man kan kalla den personen Vän???
En vän vill jag kunna lita på.
Min vän kan lita på mig.
En vän behandlar jag som jag själv vill bli behandlad.
En vän, är någon som jag håller nära mitt hjärta.
En vän som jag tycker om betyder mycket för mig
En vän som jag inte vill vara utan
En vän står nära mig och jag sviker inte en vän oavsett, men alla är verkligen inte en vän.
Det visar sig med tiden....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela